V súvislosti s vyhlásením mimoriadnej situácie na území SR od 12.3.2020 podľa § 8 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 42/1994 Z. z. o civilnej ochrane obyvateľstva v znení neskorších predpisov na zabezpečenie úloh a opatrení zameraných na záchranu života, zdravia a majetku, prijímaní opatrení na znižovanie rizík ohrozenia, ako aj určenie postupov a činností pri odstraňovaní následkov prenosného ochorenia COVID-19 a v súvislosti s prijatím bezpečnostných opatrení, ktoré vyplývajú zo záverov zasadnutia Ústredného krízového štábu na zamedzenie a eliminovanie šírenia koronavírusu medzi obyvateľmi Slovenska a na zabezpečenie minimalizovania možných nepriaznivých vplyvov boli prijaté nasledovné opatrenia pri vybavovaní občanov na oddeleniach dokladov okresných riaditeľstiev Policajného zboru:
-
Zníženie rozsahu stránkových hodín na 3 hodiny denne v pracovných dňoch, a to od 8,00 do 11,00 hod.;
-
Nebudú sa prijímať žiadosti o vydanie občianskeho preukazu pre deti do 15 rokov;
-
Žiadosti o vydanie občianskeho preukazu sa budú prijímať len v prípade skončenia platnosti maximálne dva mesiace pred uplynutím platnosti alebo ktorých časová platnosť skončila alebo pri nahlásení straty alebo odcudzenia;
-
Vyhotovené občianske preukazy podľa bodu 3 sa budú zasielať poštou na adresu určenú občanom, resp. na adresu trvalého pobytu;
-
Žiadosti o vydanie vodičského preukazu sa budú prijímať len po nadobudnutí vodičského oprávnenia, pri uplynutí časovej platnosti vodičského preukazu a pri nahlásení straty alebo odcudzenia dokladu;
-
Žiadosti o vydanie cestovného pasu sa budú prijímať len na základe žiadosti o urýchlené vydanie do dvoch pracovných dní;
-
Nebude vykonávaná aktivácia certifikátov pre vytvorenie kvalifikovaného elektronického podpisu – občan má možnosť vykonať aktiváciu prostredníctvom elektronickej služby na to zriadenej;
-
Vykonávanie skúšok odbornej spôsobilosti držať alebo nosiť zbraň a strelivo, vydávanie zbrojných preukazov, zbrojných sprievodných listov je pozastavené.
-
Na úseku dopravných evidencií budú vybavovaní len občania, ktorí boli objednaní online prostredníctvom elektronickej služby prioritne je potrebné vykonávať evidenčné úkony, ktoré sú potrebné na používanie vozidiel obyvateľmi a organizáciami; takýmito úkonmi sú najmä
-
prihlasovanie nových a jednotlivo dovezených vozidiel do evidencie,
-
vydávane nových osvedčení o evidencii a tabuliek s evidenčným číslom z dôvodu straty alebo odcudzenia pôvodných dokladov a tabuliek.
Nevykonávať úkony ktoré znesú odklad napr. vydanie TEČ na nosič bicykla.
-
Zabezpečiť informovanosť verejnosti prostredníctvom vývesných oznamov umiestnených na budovách dopravných inšpektorátoch o potrebe v maximálnej miere vykonávať úkony využitím elektronických služieb, ktoré občania nájdu na stránkach
https://portal.minv.sk/wps/wcm/connect/sk/site/main/zivotne-situacie/vozidla/
https://portal.minv.sk/wps/wcm/connect/sk/site/main/zivotne-situacie/tpreukazy-menu/
https://portal.minv.sk/wps/wcm/connect/sk/site/main/zivotne-situacie/menu-doklady/
Občanom, ktorí nemajú občiansky preukaz s elektronickým čipom odporučiť vyžitie elektronickej služby objednania sa na konkrétny čas.
-
Vo všetkých prípadoch, kedy sa vydávajú elektronické osvedčenia o evidencii časť I, adresovať ich doručenie priamo na adresy určené občanmi, nie na oddelenia dokladov.
Všetky uvedené opatrenia nadobúdajú účinnosť od 16. 3. 2020 a platia až do odvolania.